MyFitness

Dmitrijs Šappo ir bijušais futbolists, bet tagad strādā par personīgo treneri un palīdz citiem sasniegt savus mērķus fitnesa klubā MyFitness.

Sportam manā dzīvē ir bijusi ļoti liela loma jau pirms es pats sāku ar to nodarboties. Mana ģimene vienmēr bijusi sportiska – tēvs un brālis bija futbolisti, tāpēc arī es jau no bērnības esmu iemīlējis sportu. 3 gadu vecumā mani sāka gatavot futbolam. Iesākumā es apmeklēju peldēšanu un slidošanu, bet 7 gadu vecumā es sāku spēlēt futbolu un ar to nodarbojos līdz pat 25 gadu vecumam.

Pēdējos 10 gadus es aizraujos ar fitnesu. Sākumā es strādāju pats ar sevi. Ņemot vērā, ka visu mūžu esmu bijis saistīts ar sportu un laikā, kad spēlēju futbolu, man bija ļoti profesionāli un labi treneri, no kuriem arī daudz esmu mācījies un ieguvis

Foto: personīgais arhīvs

Foto: personīgais arhīvs

vērtīgas zināšanas šajā jomā, man nebija grūti turpināt treniņu procesu un es zināju kā sasniegt savus mērķus. Jau pēc neilga laika mani draugi un paziņas, zinot manu pieredzi sportā, sāka vērsties pie manis pēc padoma. Tas bija mirklis, kad es nolēmu izmantot savu ilggadējo pieredzi un zināšanas, lai palīdzētu citiem sasniegt viņu mērķus. Ieguvu trenera sertifikātu un nu kopš 2012.gada esmu individuālais fitnesa zāles treneris un motivēju cilvēkus sasniegt savus mērķus un uzturēt savu ķermeni formā.

Kas jāzina uzsākot apmeklēt fitnesa klubu?

Nekas slikts nenotiks, ja cilvēks pirmajā reizē atnāks uz fitnesa klubu viens pats. Jāsāk ar to, ka cilvēkam jāsaprot sava ķermeņa fiziskā sagatavotība un veselības stāvoklis. Mūsu fitnesa klubos ir lieliska nodarbība Gym ABC. Nodarbība notiek trenažieru zāles trenera pavadībā, kurš sniedz padomus – kā lietot trenažierus un kā pareizāk pildīt vingrinājumus, lai netraumētu sevi un varētu pilnvērtīgi izmantot trenažieru zāles inventāru.  Ja cilvēks laika un finansiālā ziņā var atļauties privātā trenera pakalpojumus, tad es ieteiktu iesākumā 1-2 reizes trenažieru zāli apmeklēt trenera pavadībā. Šajos treniņos Jūs iepazīstinās ar zāles inventāru un pieejamiem trenažieriem, kā arī – parādīs kā pareizi tos lietot, balstoties uz cilvēka personīgo fizisko sagatavotības līmeni. Diemžēl, ne visiem ir šāda iespēja, tāpēc, ja cilvēks ir nolēmis apmeklēt fitnesa klubu pastāvīgi, tad jāņem vērā, ka slodzei un treniņa intensitātei būtu jāpieaug ļoti pakāpeniski. Nereti savā darba praksē redzu, ka ir cilvēki, kas savos treniņos sāk izmantot smagus svarus un pilda sarežģītus vingrinājumus, kas nebūtu ieteicams, ja fitnesa klubu esi sācis apmeklēt pirms mēneša. Ķermenim un muskuļiem ir pakāpeniski jāpierod pie slodzes, lai iegūtu vislabākos rezultātus nav ieteicams sasteigt treniņu procesu. Jāsāk ir ar trenažieriem, kur cilvēks var ērti pielāgot sev atbilstošo slodzi un ērtāko pozu, šie vingrinājumi stiprina muskuļus, saites, locītavas un ķermenis iegūst vēlamo formu, kā arī – cilvēkam ir grūti sevi traumēt. Tikai pēc tam, kad ir izveidots ķermeņa fiziskais pamats, tad var sākt strādāt ar svaru stieņiem. Šis vairāk jāņem vērā vīriešiem, kuriem nereti ir lieli mērķi attiecībā uz muskuļu apjomu un masu.

Pastāsti par cilvēku mērķiem fitnesa klubā un savu lomu to sasniegšanā.

Fitnesa kluba apmeklētāju mērķi ir dažādi. Meitenēm, protams, vispopulārākais mērķis ir atbrīvoties no liekā svara problēmzonās un iegūt simpātiskas ķermeņa aprises, bet vīrieši pārsvarā vēlas iegūt ķermeņa muskuļu formas. Ir dažādas sadarbības iespējas – ir cilvēki, kas atnāk pie manis uz 1-2 nodarbībām un es šajās nodarbībās tos apmācu kā pareizi lietot trenažierus, lai strādātu ar visām ķermeņa muskuļu zonām un attiecīgi no cilvēka vēlmēm – vingrinājumus, kas palīdzēs sasniegt uzstādītos mērķus. Ir cilvēki, kurus regulāri trenēju jau vairākus gadus. Ir iespējams arī izstrādāt cilvēkam individuālo programmu, kur 3-5 treniņu laikā cilvēks tiek apmācīts, lai vēlāk, vadoties pēc izstrādātās programmas, tas varētu trenēties individuāli.

Kādi ir tavi ieteikumi trenažieru zāles apmeklētājiem?

Foto: Mārtiņš Cīrulis

Foto: Mārtiņš Cīrulis

Mans ieteikums trenažieru zāles apmeklētājiem, īpaši vīriešiem, ir lauzt sabiedrībā esošos stereotipus par fitnesa grupu nodarbībām. Daudzi vīrieši uzskata, ka šīs nodarbības paredzētas tikai sievietēm, taču tā nav! Fitnesa grupu nodarbības, kā piemēram – pilates un fitnesa joga, stiprina dziļo muskulatūru un veselību un ir lielisks papildinājums treniņiem trenažieru zālē. Grupu nodarbību treniņi padara ķermeni slaidāku un lokanāku. Izstiepjot muskuļus atbrīvojamies no saspringuma, kas radies no svara stieņu treniņiem utt. Papildus trenažieru zāles treniņiem arī es apmeklēju gan jogu, gan pilates, gan TRX nodarbības.

Dzīvot aktīvāk un sportot es iesaku visiem, jo tas uzlabo veselību un pašsajūtu, veido skaistu ķermeni un paaugstina pašapziņu, taču ikvienam jāzin, ka treniņi dos rezultātus un uzlabos veselību tikai tad, ja zināsi kā pareizi trenēties, lai negūtu traumas vai neradītu ķermenim pārslodzi, kas nereti ir iemesls, kāpēc cilvēki nespēj izbaudīt treniņu procesu un pārstāj sportot. Internetā ir pieejama plaša informācija par dažādu veidu vingrinājumiem, taču cilvēks sevi no malas neredz, attiecīgi – var pieļaut kļūdas to izpildē. Pirms uzsākt sportot un apmeklēt fitnesa klubu ir vērtīgi iepazīties ar pieejamo informāciju par pareiziem treniņu procesiem – par iesildīšanās veidiem, par pakāpenisku slodzes palielināšanu, par kardio treniņiem un par izstaipīšanos pēc treniņa. Lai trenažieru zāles apmeklējums būtu produktīvs un cilvēks spētu pilnvērtīgi koncentrēties uz treniņa procesu, mans ieteikums ir, sekojot līdzi laikam, ielikt ausīs austiņas, ieslēgt sev patīkamu mūziku un vadīties pēc plāna – 10 minūtes iesildamies un tad 5 minūtes izstaipamies. 45 minūtes intensīva treniņa, pēc kura, ja ir vēlēšanās notievēt – līdz 30 minūtēm kardio treniņš un noslēgumā ļoti svarīgi būtu neslinkot un 10 minūtes kārtīgi atsildīties un izstiepties.

Uz tikšanos treniņos!

Raksts tapis sadarbībā ar SPORTLAND.

 

Aizvērt

MyFitness jaunumi

Piesakies MyFitness jaunumiem un esi vienmēr informēts par jaunākajām treniņu iespējām, klubu aktivitātēm un piedāvājumiem!

Aizvērt

Aizmirsāt paroli?